Держлікслужба пропонує оновити ліцензійні вимоги для аптек та фармбізнесу

15 серпня Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками винесла на громадське обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів, яким планується внести зміни до Ліцензійних умов провадження діяльності у сфері виробництва, оптової та роздрібної торгівлі, а також імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів).
Ключова новація стосується кадрового обліку в аптеках: ліцензіати, що здійснюють роздрібну торгівлю, будуть зобов’язані реєструвати всіх фармацевтичних працівників у Реєстрі медичних спеціалістів та Реєстрі медичних працівників центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. Туди мають вноситися відомості про всіх фахівців, які мають право відпускати лікарські засоби.
У разі зміни даних аптеки отримають 10 робочих днів для їх оновлення в системі. Крім того, працівники аптечних закладів будуть зобов’язані вести документообіг відповідно до правил, затверджених для функціонування електронної системи охорони здоров’я.
Як підкреслюють розробники документа, впровадження нових вимог дозволить Держлікслужбі більш ефективно здійснювати державний нагляд. Завдяки доступу до актуальної інформації в електронних реєстрах стане можливим перевіряти:
• фактичну укомплектованість аптек фахівцями з фармацевтичною освітою;
• відповідність персоналу займаним посадам;
• рівень їхньої кваліфікації.
У пояснювальній записці також наголошується, що чинні Ліцензійні умови вже передбачають вимоги до організаційного, кадрового та матеріального забезпечення суб’єктів господарювання у сфері обігу лікарських засобів. Водночас запропоновані зміни мають зробити процедури контролю більш прозорими та технологічними.
У разі схвалення урядом нова редакція Ліцензійних умов набуде чинності через два місяці після офіційного опублікування.