З лютого 2025 року у законодавстві України вперше офіційно закріплено термін «аптечна мережа». Це визначення має важливе значення для всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю лікарськими засобами.

Відповідно до змін, внесених до Закону України «Про лікарські засоби» від 04.04.1996 р. № 123/96-ВР Законом України від 12.02.2025 р. № 4239-IX, частину другу статті 2 доповнено визначенням аптечної мережі.
Згідно з новою нормою, аптечна мережа — це сукупність двох і більше аптек, незалежно від форми власності чи організаційно-правової форми, пов’язаних між собою відносинами контролю. Консолідація таких аптек може відбуватися за спільними ознаками: єдине управління, централізоване постачання, спільні кінцеві бенефіціарні власники, використання однакових назв або торгових марок, погоджена цінова політика тощо.

Нові вимоги до ліцензування аптечних мереж

Відповідно до Ліцензійних умов з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 р. № 929 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 14.07.2025 р. № 895),
до заяви про отримання ліцензії тепер обов’язково додається інформація про приналежність до аптечної мережі — за формою, наведеною у додатку 5 до Ліцензійних умов.

Крім того, пункт 13 Ліцензійних умов зобов’язує ліцензіатів повідомляти орган ліцензування (Держлікслужбу) про будь-які зміни, що стосуються належності до аптечної мережі, протягом 10 робочих днів з моменту таких змін. Інформацію можна подавати у паперовій або електронній формі відповідно до Порядку подання документів в електронній формі, затвердженого постановою КМУ від 24.05.2017 р. № 363.

Як визначити назву аптечної мережі

Якщо у суб’єкта господарювання є дві чи більше аптек, пов’язаних спільним управлінням або бенефіціарними власниками, він зобов’язаний зазначати свою приналежність до аптечної мережі при отриманні ліцензії та в разі змін у структурі власності.

Назву аптечної мережі ліцензіат обирає самостійно. Рекомендовано використовувати вже зареєстровані торгові марки, вивіски або інші об’єкти права інтелектуальної власності, за якими споживач може ідентифікувати конкретну мережу.

Якщо ж у компанії зареєстровано кілька назв або торгових марок, проте всі аптечні заклади мають спільних кінцевих бенефіціарів чи централізоване управління, необхідно обрати єдину назву аптечної мережі.

Поділитися цим дописом

Автор

Наталія Малішевська
Головний редактор журналу “Фармацевт Практик”
Farmak International показав інноваційні ін’єкційні розробки на CPhI Worldwide 2025 у Франкфурті

Farmak International показав інноваційні ін’єкційні розробки на CPhI Worldwide 2025 у Франкфурті

Наталія Малішевська 1 хв. читання
ПРИФРОНТОВА МЕДИЦИНА: ЩО ДАЄ ДОДАТКОВЕ ФІНАНСУВАННЯ І ЧОМУ ЦЕ ТІЛЬКИ ПЕРШИЙ КРОК

ПРИФРОНТОВА МЕДИЦИНА: ЩО ДАЄ ДОДАТКОВЕ ФІНАНСУВАННЯ І ЧОМУ ЦЕ ТІЛЬКИ ПЕРШИЙ КРОК

Наталія Малішевська 2 хв. читання
Аптека АНЦ запустила мобільну аптеку — віддалені села Дніпропетровщини тепер з ліками!

Аптека АНЦ запустила мобільну аптеку — віддалені села Дніпропетровщини тепер з ліками!

Наталія Малішевська 1 хв. читання
Нацкаталог цін: де буксує система і що планує МОЗ

Нацкаталог цін: де буксує система і що планує МОЗ

Наталія Малішевська 2 хв. читання
МОЗ розширює програму доступу до інноваційних ліків для пацієнтів із рідкісними хворобами

МОЗ розширює програму доступу до інноваційних ліків для пацієнтів із рідкісними хворобами

Наталія Малішевська 1 хв. читання
«D.S.Таємна аптека» продовжує об’єднувати львів’ян навколо історії фармації та добрих справ

«D.S.Таємна аптека» продовжує об’єднувати львів’ян навколо історії фармації та добрих справ

Наталія Малішевська 1 хв. читання